چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403 - 24 Apr 2024
کد خبر: 28796
تاریخ انتشار: 1402/02/30 10:32
«روزگارمعدن» گزارش می‌دهد

رونق اشتغال در آرژانتین به کمک صنعت لیتیوم

دبیرخانه معدن آرژانتین آمار سالانه خود را منتشر کرد که نشان می‌دهد اشتغال در بخش معدن لیتیوم نسبت به سال گذشته ۶۸درصد رشد داشته است و در مجموع ۱۴۸۲ موقعیت جدید بین ژانویه ۲۰۲۲ تا ژانویه ۲۰۲۳ ایجاد شده است.
رونق اشتغال در آرژانتین به کمک صنعت لیتیوم

به گزارش «روزگار معدن»، در مجموع، اشتغال در بخش معدن کشور با رشد ۷.۹ درصدی به ۳۷۸۵۰ شغل در ماه اول امسال رسید که دبیرخانه آن را بالاترین رقم تاریخ دانست. مناطق دورافتاده بیشترین بهره را از افزایش تعداد اشتغال بردند، به طوری که استان‌های شمال غربی و غنی از لیتیوم سالتا، جوجوی و کاتامارکا بیشترین افزایش را به ثبت رساندند. سالتا به ۴۱۹۶ شغل در معدن رسید که نشان‌دهنده رشد ۴۱.۳ درصدی نسبت به سال گذشته است، در حالی که جوجوی در مجموع ۳۳۰۶ شغل معدنی را به خود اختصاص داده است که نسبت به سال قبل ۳۲.۲ درصد افزایش داشته است. مشاغل معدنی کاتامارکا ۲۲.۵ درصد افزایش یافت و در مجموع به ۲۲۰۵ موقعیت رسید. Catamarca درحال‌حاضر میزبان ۱۴پروژه لیتیوم در مراحل مختلف است. سالتا میزبان ۱۷ و جوجوی میزبان پنج. این سازمان دولتی همچنین نقش اشتغال زنان در بخش معدن را در سال گذشته برجسته کرد که ۲۵.۷ درصد رشد کرد و به ۴۱۲۳ موقعیت رسید. آرژانتین چهارمین تامین‌کننده جهانی لیتیوم پس از استرالیا، شیلی و چین است و بخشی از به اصطلاح مثلث لیتیوم است که در آن بیش از نیمی از منابع شناسایی شده فلز باتری در جهان یافت می‌شود. مثلث یک نوار منحصر به فرد از زمین‌های مرتفع پوشیده از دریاچه‌ها و نمک‌های سفید است که شیلی، آرژانتین و بولیوی را دربرمی‌گیرد. این کشور امریکای جنوبی همچنین در زمینه تولید نقره که در سال ۲۰۲۱ به ۸۰۰ تن رسید، رتبه دهم را به خود اختصاص داده و در میان ۳۰ کشور برتر تولید‌کننده طلا در جهان قرار دارد.

نیوکرست ماینینگ قرارداد تصاحب نیومانت را پذیرفت

Newcrest Mining Ltd با یک قرارداد خرید با Newmont Corp به ارزش حدود ۲۸.۸میلیارد دلار استرالیا (۱۹.۲میلیارد دلار) برای ایجاد بزرگ‌ترین تولید‌کننده طلا در جهان موافقت کرده است. به گزارش «روزگار معدن»، این شرکت مستقر در ملبورن روز دوشنبه با تایید گزارش خبری بلومبرگ گفت: سهامداران نیوکرست به ازای هر سهم نیوکرست که دارند ۰.۴ سهم در نیومانت دریافت خواهند کرد که به آنها ۳۱درصد مالکیت گروه ترکیبی را می‌دهد. این معامله به نیوکرست ارزش شرکتی ضمنی ۲۸.۸ میلیارد دلار استرالیا می‌دهد که شامل بدهی خالص می‌شود. Newcrest همچنین سود سهام ویژه قبل از تکمیل را تا ۱.۱۰ دلار به ازای هر سهم پرداخت خواهد کرد. پنج‌شنبه اعلام کرد که نیوکرست پیشتر موافقت کرده بود که پس از پایان مهلت قبلی، حقوق نیومونت را تا ۱۸ می‌تمدید کند. پیتر تامست، رئیس نیوکرست، در بیانیه‌ای گفت: «این معامله دو تولیدکننده طلای پیشرو در جهان را ترکیب می‌کند و ارزش قابل توجهی را برای سهامداران نیوکرست از طریق شناسایی خط لوله رشد برجسته ما به ارمغان می‌آورد». نیومونت بزرگ شده دارایی‌های طلا در امریکای شمالی و جنوبی، افریقا، استرالیا و پاپوآ گینه نو خواهد بود. همچنین قرار گرفتن در معرض مس، یک فلز کلیدی در انتقال انرژی پاک را افزایش خواهد داد. یک معامله احتمالاً نقطه اوج یک ادغام خشمگین 5 ساله در بین بزرگ‌ترین معدنچیان طلای جهان است که با تعقیب ۱۸میلیارد دلاری Barrick Gold Corp از Randgold Resources Ltd. آغاز شد و شامل تصاحب ۵.۲ میلیارد دلاری Yamana Gold Inc. در ماه مارس تکمیل شد. پیشنهاد نیومونت تنها چند هفته پس از آن است که نرخ معاملات نقدی شمش به رکورد بی‌سابقه‌ای در بحبوحه رکود تورمی جهانی نزدیک شد. نیومانت برای نخستین بار در ماه فوریه با ۱۷میلیارد دلار پیشنهاد غیرالزام‌آور به رقیب استرالیایی خود نزدیک شد که توسط هیات مدیره نیوکرست رد شد. شرکت امریکایی آن را در ماه آوریل به ۱۹.۵میلیارد دلار کاهش داد و آن را بهترین و آخرین پیشنهاد توصیف کرد. شری دوهه، مدیر اجرایی Newcrest، گفت که هیات‌مدیره آماده است تا این پیشنهاد را به سهامداران خود توصیه کند، مشروط به بررسی موفقیت‌آمیز. معدنچیان طلا در سراسر جهان با چشم‌انداز رکود تولید، ذخایر سخت‌تر استخراج و افزایش هزینه‌های ورودی مواجه هستند. چنین چالش‌های صنعتی به‌عنوان کاتالیزوری برای ادغام‌ها و تملک‌های بیشتر دیده می‌شوند، زیرا شرکت‌ها به دنبال افزایش اندازه برای افزایش تولید و بهبود کارایی از طریق صرفه‌جویی در مقیاس هستند. این فقط پنج معدن طلای نیوکرست در سه قاره نیست که نیومونت را جذب می‌کند، زیرا این شرکت استرالیایی حدود یک چهارم درآمد خود را از مس به‌دست می‌آورد. نیومونت نیز به نوبه خود با یک دهه شکست طلا مواجه است و گفته است که خواهان مقدار بیشتری از فلز انتقال انرژی در سبد خود است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rouzegaremadan.ir/d/45ranm