دوشنبه 03 اردیبهشت 1403 - 22 Apr 2024
کد خبر: 27896
تاریخ انتشار: 1402/02/13 08:26
«روزگارمعدن» گزارش می دهد

گذری بر بزرگ‌ترین پروژه‌های نیکل

نیکل یک جزء حیاتی در باتری‌هایی است که وسایل نقلیه الکتریکی را تامین می‌کند، و در حالی که دنیا به سمت برق‌سازی کامل می‌رود، داده‌های گروه بین‌المللی نیکل مطالعه نشان می‌دهد که در ژانویه تولید جهانی نیکل را سالانه ۲۲ درصد افزایش داده است.
گذری بر بزرگ‌ترین پروژه‌های نیکل

نیکل یک جزء حیاتی در باتری‌هایی است که وسایل نقلیه الکتریکی را تامین می‌کند، و در حالی که دنیا به سمت برق‌سازی کامل می‌رود، داده‌های گروه بین‌المللی نیکل مطالعه نشان می‌دهد که در ژانویه تولید جهانی نیکل را سالانه ۲۲ درصد افزایش داده است. با سرعت فعلی، تولید نیکل استخراج شده از ۳.۲ میلیون تن در سال فراتر خواهد  رفت. به گزارش «روزگار معدن»، برای شناسایی ذخایر عمده نیکل با ظرفیت بخشی از عرضه جهانی آینده، Mining Intelligence ۱۰ پروژه بزرگی را که در سرتاسر جهان مورد کاوش قرار می‌گیرند گردآوری کرد و آنها را بر اساس منابع نیکل موجود در دسته‌های اندازه گیری، نشان داده و استنباط رتبه‌بندی  کرد.

 

نوری کلاریون-کلیپرتون

وضعیت توسعه: اکتشاف پیشرفته/زمین شناسی: منگنز میزبان رسوب

سایر کالاها: کبالت، مس، منگنز

پروژه پلی فلزی نوری کلاریون-کلیپرتون در اعماق ۴۰۰۰ متر در شمال شرقی اقیانوس آرام با ۱۱.۵ میلیون تن فلز حاوی ۱۱.۵ میلیون تن در جایگاه اول قرار دارد. نام این پروژه از ناحیه بستر دریا بین هاوایی و مکزیک در آب‌های بین‌المللی گرفته شده است. قرارداد اکتشاف متعلق به Nauru Ocean Resources Inc است، اما شرکت Metals دسترسی انحصاری دارد. با وجود مخالفت گروه‌های زیست‌محیطی، مدیرعامل شرکت معتقد است که تا پایان سال ۲۰۲۴ استخراج از اعماق دریا اتفاق می‌افتد.

 

TOML کلاریون-کلیپرتون

وضعیت توسعه: اکتشاف پیشرفته/زمین شناسی: منگنز میزبان رسوب

سایر کالاها: کبالت، مس، منگنز

منطقه اکتشافی TOML نیز بخشی از مجموعه فلزات شرکت است، با منابع تخمینی ۱۰ میلیون تن حاوی نیکل و با عیارهای مشابه NORI. در سال ۲۰۲۰، شرکت فلزات Tonga Offshore Mining Limited را خریداری کرد و به این شرکت حق اکتشاف را برای یک بلوک ۷۴۷۱۳ کیلومتر مربعی از بستر دریای CCZ داد که حاوی منبع استنباط شده‌ای از ۷۵۶ میلیون تن تر ندول‌های پلی فلزی است.

 

سنگجی

وضعیت توسعه: اکتشاف پیشرفته/زمین شناسی: نیکل- کبالت لاتریت

سایر کالاها: کبالت، آهن

در جایگاه سوم، پروژه سنگاجی در هالماهرا، اندونزی، متعلق به معدنچی اندونزیایی ANTAM با ۶.۷ میلیون تن نیکل است.

 

چرخش مجدد

وضعیت توسعه: پیش امکان / زمین شناسی: سولفید ماگمایی

سایر کالاها: کبالت

پروژه Turnagain که توسط Giga Metals در بریتیش کلمبیا اداره می‌شود از جایگاه پنجم در سال گذشته به رتبه چهارم با ۵.۷۱ تن نیکل رسیده است. گیگا متالز قصد دارد Turnagin را به نخستین معدن کربن خنثی در جهان تبدیل کند.

 

دومونت

وضعیت توسعه: امکان سنجی/زمین شناسی: سولفید ماگمایی

سایر کالاها: کبالت، پالادیوم، پلاتین، مگنتیت

از جایگاه چهارم سال گذشته به رتبه پنجم امسال، ذخایر نیکل سولفید Dumont شرکت Waterton Global Resource Management در کبک است. انتظار می‌رود دومونت با ۵.۶۹ تن نیکل محتوی پس از تولید، به طور متوسط سالانه ۳۹۰۰۰ تن نیکل برای بیش از ۳۰ سال تولید کند.

 

کرافورد

وضعیت توسعه: ارزیابی اولیه اقتصادی/زمین شناسی: سولفید ماگمایی

سایر کالاها: کبالت، پالادیوم، پلاتین

پروژه کرافورد شرکت نیکل کانادا در انتاریو با منبع گسترده ۵.۴ میلیون تن نیکل که از رتبه ۱۰ در سال گذشته به رتبه ششم رسیده است. این عملیات قرار است ۲.۰۵ تن دی اکسید کربن به ازای هر تن تولید معادل نیکل در طول عمر معدن ۲۵ سال تولید کند که ۹۳ درصد کمتر از میانگین صنعت ۲۹ تن CO۲ است.

 

دکار

وضعیت توسعه: پیش امکان / زمین شناسی: سولفید ماگمایی

سایر کالاها: N/A

در مکان هفتم، اکتشاف سبز فیلد نیکل FPX در دکار با ۴.۶ میلیون تن نیکل است. این پروژه - که به نام منطقه‌ای در مرکز بریتیش کلمبیا که میزبان کانی‌سازی واروییت است - نامگذاری شده است - پیش‌بینی می‌شود سالانه ۷۲ هزار تن نیکل در طول عمر معدن ۳۵ سال تولید کند.

 

فلزات دوقلو

وضعیت توسعه: پیش امکان / زمین شناسی: سولفید ماگمایی

سایر کالاها: کبالت، مس، طلا، پالادیوم، پلاتین، نقره

در جایگاه هشتم، پروژه فلزات دوقلو Antofagasta واقع در کمپ معدنی Duluth مجتمع مینه‌سوتا با ۴.۲ تن نیکل قرار دارد. معدن پیشنهادی سال‌ها به دلیل خطرات بالقوه زیست‌محیطی تحت بررسی دقیق قرار داشته است. وزارت کشور ایالات متحده در ماه ژانویه استخراج معادن در بخشی از شمال شرق مینه سوتا را به مدت ۲۰ سال مسدود کرد که آخرین ضربه به پروژه تحت محاصره بود.

 

ژاکار

وضعیت توسعه: امکان پیش‌بینی/زمین شناسی: نیکل- کبالت لاتریت

سایر کالاها: کبالت

پروژه Jacare Anglo American›s در برزیل با ۳.۹ میلیون تن نیکل در جایگاه نهم قرار دارد. Jacare حدود ۹۰ مایل دورتر از معدن نیکل واله اونچا پوما قرار دارد.

 

مصبا

وضعیت توسعه: محدوده/زمین شناسی: سولفید ماگمایی

سایر کالاها: کبالت، مس، طلا، پالادیوم، پلاتین

پروژه نیکل Mesaba شرکت Teck Resources در ایالات متحده با ۳.۳ میلیون تن نیکل در جایگاه نهم قرار دارد. مسابا بزرگترین ذخایر سولفید در مجتمع دولوت مینه سوتا است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rouzegaremadan.ir/d/45rqgo