سه‌شنبه 28 فروردین 1403 - 16 Apr 2024
کد خبر: 28851
تاریخ انتشار: 1402/03/01 06:16

افزایش واردات کویل نورد گرم توسط تاتا استیل

با توجه به داده‌های منتشر شده، میزان واردات کویل نورد گرم فولادی توسط شرکت تاتا استیل انگلستان در آوریل ۲۰۲۳ افزایش یافت.
افزایش واردات کویل نورد گرم توسط تاتا استیل

به گزارش آرتان پرس، وب سایت خبری Argus.Media اعلام کرد تاتا استیل انگلستان که بزرگ‌ترین تولید‌کننده فولاد بریتانیا است، ۲۵۰۰۰ تن کویل نورد گرم فولادی (HRC) را از شرکت مادر هندی خود وارد کرده است.
فعالان بازار گزارش دادند محصولات عمدتا به مراکز توزیع فولاد تاتا استیل که تحت‌تاثیر مشکلات تولید در انگلستان و هلند قرار دارند، عرضه می‌شود. بررسی‌ها نشان می‌دهد با توجه به محموله‌هایی که قرار است در ماه ژوئن از گمرک ترخیص شودند، تاتا استیل انگلستان ممکن است محموله‌های بزرگ‌تری را در دوره سهمیه بعدی تحویل دهد. به نقل از چندین منبع خبری، سهمیه کویل نورد گرم فولادی (HRC) بریتانیا برای سایر کشورها، که شامل مواد هندی است، ۲۱.۹ هزار تن در هر سه ماهه اول ۲۰۲۳ بوده است. با این حال بررسی‌ها نشان می‌دهد درحال‌حاضر سهمیه کویل نورد گرم فولادی (HRC) بریتانیا به حدود ۴۷۰۰۰ تن می‌رسد که نسبت به سه ماهه قبل بیش از ۳۲۶۰۰ تن افزایش یافته است. باید توجه داشت که از ژوئیه ۲۰۲۳، حجم باقیمانده کویل نورد گرم فولادی (HRC) قبلی قابل حمل نیست، زیرا این آغاز دوره جدیدی از سهمیه سالانه است و بر این اساس فرصت برای واردکنندگان کمتر خواهد بود. در این میان تحلیل گران بازار اعلام کردند با توجه به محصولاتی که از طریق معامله گران وارد می‌شوند، میزان واردات کویل نورد گرم فولادی (HRC) بریتانیا احتمالاً در سه ماهه سوم از سهمیه‌های تعیین شده فراتر می‌رود، به خصوص اگر تاتا استیل تناژهای بزرگ‌تری خریداری کند. علاوه بر این، واردات کویل نورد گرم فولادی (HRC) وارداتی که در پایان ژوئن ۲۰۲۳ وارد می‌شود، ممکن است تا حدی در ماه ژوئیه پردازش شود. با توجه به فاصله زیاد بین نرخ واردات و نرخ کارخانه‌های اروپایی و انگلیسی، مراکز خدماتی در ماه‌های اخیر به محصولات آسیایی خود روی آوردند. باید توجه داشت که درحال‌حاضر برخی در معرض خطر عدم دسترسی به بخشی از این فولاد هستند و ممکن است واردکنندگان به دلیل امکان اعمال تعرفه واردات، از بازار خارج شوند. بازرگانان نگران هستند که تاتا استیل به میزان بیش از سهمیه عادی ماهانه برای سایر کشورها، کویل نورد گرم فولادی (HRC) وارد کند. در عین حال یک منبع مستقر در شرکت فولادی تاتا استیل اعلام کرد که آنها قصد ایجاد مشکل برای صنعت را ندارند و قبل از شروع واردات برنامه‌ها را به دقت بررسی کرده‌اند. تاتا استیل انتظار دارد که عملیات اروپایی آن در جولای تا سپتامبر ۲۰۲۳ به دلیل کاهش هزینه‌های انرژی بهبود یابد. بررسی‌ها نشان می‌دهد کاهش تقاضا در اروپا و کاهش نرخ فولاد بر درآمد شرکت در سه ماهه چهارم سال مالی ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳ (ژانویه تا مارس ۲۰۲۳) تأثیر منفی گذاشته است. باید توجه داشت که عملیات اروپایی که حدود ۳۵ درصد از کل درآمد شرکت را تشکیل می‌دهد، در دوره ژانویه تا مارس ۲۰۲۳ حدود ۱۷ درصد کاهش یافته است. همچنین تاتا استیل اعلام کرد که در ماه آوریل نوسازی کوره بلند شماره ۶ را آغاز می‌کند که زمان توقف آن هنوز معلوم نشده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد در میان آماده‌سازی برای نوسازی، ذخایر اسلب فولادی کافی برای ادامه عملیات نورد و پاسخگویی به تقاضای مشتریان ایجاد شده است. باید توجه داشت که تا پایان مارس ۲۰۲۳، وضعیت اضطراری هنوز در مورد وضعیت کارخانه نورد سرد شماره ۲۱ شرکت تاتا استیل وجود داشت.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rouzegaremadan.ir/d/48qqql