سه‌شنبه 07 فروردین 1403 - 26 Mar 2024
کد خبر: 26494
تاریخ انتشار: 1402/01/27 10:03
مدیرعامل هلدینگ صبا انرژی:

ظرفیت‌های فولاد اکسین برای رشد تولید عملیاتی شود

ظرفیت‌های فولاد اکسین برای رشد تولید عملیاتی شود

مدیرعامل هلدینگ صبا انرژی تلاش برای تحقق شعار سال ۱۴۰۲ که از سوی مقام معظم رهبری «مهار تورم و رشد تولید» نامگذاری شده را یک تکلیف ملی دانست و گفت: ظرفیتهای شرکت فولاد اکسین خوزستان به عنوان یکی از زیرمجموعههای توانمند این هلدینگ جهت رشد تولید بیش از پیش عملیاتی شود.به گزارش ایرنا، علیرضا زمانپور در جریان بازدید از خطوط تولید شرکت فولاد اکسین خوزستان اظهارکرد: شرکت سرمایهگذاری صندوق بازنشستگی کشوری مجموعههای تولیدی و اقتصادی متنوعی را راهبری میکند که از جمله آنها فولاد اکسین خوزستان است.

وی بیانداشت: این شرکت فولادی از ظرفیت و توانمندیهای لازم برای افزایش سوددهی برخوردار است که قطعا زمینه ساز ایجاد فرصتهای شغلی پایدار در استان خوزستان خواهد بود.

زمانپور با اشاره به اینکه سهام عمده فولاد اکسین خوزستان متعلق به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است افزود: اجرایی پروژههای توسعهای این شرکت فولادی تکمیل زنجیره تولید تاثیرگذار است. وی تصریحکرد: مجموعه سهامداران این شرکت از اجرای پروژههای «فولادسازی» و همچنین «واحد ریختهگری و احیای مستقیم» حمایت میکند تا تحقق ظرفیت اسمی تولید فولاد اکسین را شاهد باشیم.

مدیرعامل شرکت سرمایهگذاری صندوق بازنشستگی کشوری شتاب در اجرای همزمان این پروژهها را برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اهمیت عنوانکرد و افزود: رشد تولید در این مجموعه فولادی علاوه بر ایجاد فرصتهای مستقیم و غیرمستقیم شغلی د ر استان؛ به رشد تجارت خارجی و همچنین پشتیبانی از پروژههای مختلف کشور در بخش نفت و گاز منجر میشود.

مدیرعامل هلدینگ صبا انرژی در بخش دیگری از سخنان خود آغاز بکار مجموعه جدید مدیریتی فولاد اکسین خوزستان را همراه با ایجاد رضایت عمومی در استان و شرکت عنوانکرد و گفت: سهامداران فولاد اکسین خوزستان، انتخاب مدیرعاملی توانمند را با جدیت در دستور کار داشتند که خوشبختانه این امر محقق شد. وی افزود: ماموریت تیم جدید مدیریتی فولاد اکسین خوزستان ایجاد اشتغالزایی در استان و تکمیل زنجیره ارزش است که مورد تاکید رئیسجمهوری و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

مدیرعامل شرکت سرمایهگذاری صندوق بازنشستگی کشوری به اهمیت تکمیل زنجیره ارزش اشارهکرد و گفت: طی ۲ ماه اخیر، این موضوع در واحدهای صنعتی مختلف این هلدینگ برنامهریزی شده که از جمله آن آغاز عملیات اجرایی مگاه پروژه پلیمر کنگان با سرمایهگذاری یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو و همچنین پروژه فولادسازی «صبا فولاد» است.

تشکیل کمیته احداث پروژه فولادسازی اکسین خوزستان

علی محمدی، مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان در ادامه این بازید به تلاشهای انجام شده در سالهای اخیر برای ایجاد زیرساختهای لازم جهت تحقق ظرفیت اسمی تولید این مجموعه فولادی اشارهکرد و گفت: بهمنظور عملیاتی شدن برنامهریزیهای صورت گرفته در مسیر ساخت پروژه فولاد سازی، کمیتهای کارشناسی تشکیل شده تا روند عملیات اجرایی این طرح توسعه تسریع شود.

وی با اشاره به اهمیت موضوع اشتغالزایی در استان خوزستان بیانداشت: در کنار چنین موضوع با اهمیتی، ارزآوری بیشتر و توسعه تجارت خارجی از طریق افزایش صادرات محصولات فولاد اکسین نیز پیگیری میشود.

محمدی یادآورشد: برنامههای توسعهای فولاد اکسین در راستای شعار سال هدفگذاری شده و در این زمینه از بدنه کارشناسی موجود در مجموعه استفاده میشود.

مدیرعامل فولاد اکسین خوزستان گفت: تحقق ظرفیت اسمی تولید فولاد اکسین خوزستان به میزان یک میلیون و ۵۰ هزار تن محصول در سال منوط به راهاندازی طرح فولادسازی است که تاثیر مستقیمی در رشد تولید کشور خواهد داشت. بر اساس این گزارش، احداث طرح فولادسازی اکسین در خرداد ماه ۱۳۹۶ از سوی هیات دولت تصویب و در طول این سالها مجوزهای مربوطه از سوی محیط زیست، مجمع عمومی شرکت فولاد اکسین، هیات مدیره و سهامداران اخذ شده است.

احداث این طرح دارای واحدهایی اصلی مانند پست اصلی برق، واحد اکسیژن، طرح توسعه فولادسازی و احیا مستقیم، خط نورد، محل انباشت و برداشت است.با احداث این پروژه، یک هزار شغل مستقیم و ۲۳ هزار فرصت شغلی غیرمستقیم ایجاد خواهد شد.ظرفیت اسمی سالانه فولاد اسکین یک میلیون ۵۰ هزار تن است که درحالحاضر تولید سالانه این شرکت کمتر از ۷۰ درصد ظرفیت اسمی آن است.

فولاد اکسین خوزستان، تولیدکننده ورقهای عریض فولادی صنایع مهم کشور از جمله نفت، گاز، پتروشیمی، کشتیسازی و مخازن تحت فشار است که به دلیل توان پایین تولید اسلب سنگین مورد نیاز این محصولات در کشور همچنان ظرفیت اسمی این شرکت محقق نشده است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rouzegaremadan.ir/d/4y8kle