دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 - 20 May 2024
کد خبر: 33935
تاریخ انتشار: 1402/08/01 15:07

۱۲ نیاز فناورانه آلومینای ایران شناسایی شد

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: ۱۲ نیاز فناورانه صنعت آلومینای ایران واقع در شهرستان جاجرم شناسایی شد که در رویداد تانا یا همان توسعه و ارتقای زیست بوم نوآوری بررسی می‌شود. حسین حاجی بگلو روز دوشنبه اظهار کرد: صاحبان ایده از جمله شرکت‌های دانش بنیان، صاحبان صنایع، کارگاه‌های تولیدی، اعضای هیات علمی و دانشجویان نیز ۳۴ ایده و راه حل برای رفع نیاز‌های صنعت آلومینای ایران ارائه داده اند.

وی خاطرنشان کرد: سومین رویداد تانا صنعت در استان (۲ آبان‌ماه) با رویکرد بررسی نیاز‌ها و مشکلات شرکت آلومینای ایران و با حضور ۲۰ شرکت دانش بنیان و واحد فناور و ۱۴ نفر از اعضای هیات علمی در شهرستان جاجرم برگزار می‌شود. مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی افزود: حدود ۸۰ درصد از ایده‌های ارائه شده، مربوط به صاحبان ایده از خراسان شمالی و مابقی از خارج استان است.

حاجی بگلو اظهار کرد: زمینه‌ها و ظرفیت‌های زیادی برای استقرار صنایع پایین دستی آلومینا در استان و این شهرستان وجود دارد که انتظار می‌رود ایمیدرو در این باره ورود داشته باشد.

آلومینای ایران در شهرستان جاجرم، واحد تولیدی منحصربه‌فرد و تنها تولیدکننده پودر آلومینا در کشور است که این محصول به عنوان ماده اولیه چهار واحد تولیدی از جمله ایرالکو، المهدی، سالکو و نیز تولید شمش در جاجرم به مصرف می‌رسد. مجتمع آلومینای ایران در شهرستان جاجرم در ۱۵۰ کیلومتری جنوب بجنورد و پنج کیلومتری شمال شهر جاجرم واقع بوده که در سال ۱۳۸۰ به بهره‌برداری رسیده است. این مجتمع صنعتی، قطب تولید پودر آلومینیوم در کشور است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rouzegaremadan.ir/d/3kokrd