چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 - 01 May 2024
کد خبر: 35368
تاریخ انتشار: 1402/10/24 08:50

سه راهکار برای همسان‌سازی بازنشستگان فولاد

در یک سال گذشته با لطف خداوند متعال و دعای خیر بازنشستگان عزیز و همراهی و همکاری نمایندگان کانون‌های بازنشستگی باهم و در کنار یکدیگر اقدامات خوبی صورت گرفت و با شما در حال پیگیری، اصلاح و بهبود امور هستیم.
سه راهکار برای همسان‌سازی بازنشستگان فولاد

به گزارش «روزگارمعدن» به نقل از روابط عمومی صندوق بازنشستگی فولاد، «سیدحجت کاظمی» مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد تصریح کرد: خود را همواره در کنار بازنشستگان صندوق می‌دانیم و به تعامل با نمایندگان کانون‌های بازنشستگی اعتقاد راسخ داریم و به تشکیل این گونه جلسات جهت تبادل فکر و پیگیری امور ادامه می‌دهیم.

کاظمی در نشست با نمایندگان کانون‌های بازنشستگی صندوق فولاد گفت: همان گونه که بازنشستگان عزیز آگاهی دارند صندوق فولاد در بین سایر صندوق‌ها همسان‌سازی و پرداخت معوقات را با اتکا به منابع داخلی خود اجرا کرد.

وی افزود: بر خلاف آنچه تصور می‌شود، چالش اصلی ما در اصلاح مجدد یا تغییر اجرای همسان‌سازی، مشکل منابع مالی نیست بلکه معتقدیم اجرای این مهم نیاز به مبانی قانونی و حقوقی دارد. صندوق فولاد فعلا دولتی است و تابع قوانین، آیین‌نامه‌ها، دستوالعمل‌ها و مصوبات دولت است و دستگاه‌های نظارتی اعم از نمایندگان محترم سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات نسبت به هر گونه تخطی از این قوانین برخورد می‌نمایند و بر اجرای درست قوانین نظارت دارند.

کاظمی گفت: در خصوص اصلاح مجدد همسان‌سازی فعلا سه راهکار پیش روی ماست که این راهکار‌ها شامل اخذ استفساریه از معاونت حقوقی ریاست جمهوری، طرح شکایت بازنشستگان در مراجع قضایی و یا حکمیت از طریق تشکیل کارگروه مشترک با حضور کارشناسان منتخب بازنشستگان می‌باشد.

وی افزود: در یک سال گذشته با لطف خداوند متعال و دعای خیر بازنشستگان عزیز و همراهی و همکاری نمایندگان کانون‌های بازنشستگی باهم و در کنار یکدیگر اقدامات خوبی صورت گرفت و با شما در حال پیگیری، اصلاح و بهبود امور هستیم.

گفتنی است در این جلسه، شماری از نمایندگان کانون‌ها به بیان نقطه نظرات و طرح مشکلات بازنشستگان و همچنین پیشنهاد جهت درج نام صندوق در کنار نام صندوق بازنشستگی کشوری و لشکری در بودجه ۱۴۰۳ در خصوص اجرای همسان‌سازی در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی و واقعی دیدن بودجه صندوق برای سال آتی پرداختند.

در این جلسه میرجلیلی مدیرعامل شرکت شسبد گزارشی از اقدامات این شرکت در توسعه خدمات درمانی به بازنشستگان ارائه داد.

سلاسل مدیرعامل شرکت دالاهو نیز گزارشی از اقدامات این شرکت در صیانت از دارایی‌های بازنشستگان در شرکت‌های تحت پوشش بیان کرد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rouzegaremadan.ir/d/3wzawr