چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403 - 15 May 2024
کد خبر: 26648
تاریخ انتشار: 1402/01/29 07:58
«روزگارمعدن» گزارش می‌دهد

احتمال سرمایه‌گذاری میتسوبیشی در پروژه‌های نیکل و لیتیوم

تا پایان دهه، عرضه مواد باتری EV احتمالا برای پاسخگویی به تقاضا کافی نخواهد بود.
احتمال سرمایه‌گذاری میتسوبیشی در پروژه‌های نیکل و لیتیوم

به گزارش «روزگار معدن»، شرکت ژاپنی میتسوبیشی در حال ارزیابی سرمایهگذاری در پروژههای نیکل و لیتیوم با افزایش تقاضا برای باتری خودروهای الکتریکی (EV) است.این شرکت همچنین به دنبال افزایش تولید مس خود است.این توسعه زمانی اتفاق میافتد که خودروسازان تلاش میکنند تا ناوگان خود را برقدار کنند، و هجوم جهانی را برای تامین قابلاعتماد لیتیوم، نیکل، مس و سایر مواد معدنی کلیدی به راه انداخته است.گفته میشود تا پایان دهه، عرضه برای تامین تقاضای مورد نیاز ناکافی است.

ساتوشی کویاما، مدیرعامل گروه منابع معدنی میتسوبیشی در گفتوگو با تحلیلگران گفت: از آنجایی که شرکتهای منابع جهانی و سایرین به دنبال لیتیوم و نیکل هستند، ما سرمایهگذاری روی این دو فلز را بررسی میکنیم.

به گفته کویاما، کانادا و استرالیا ممکن است مکانهای سرمایهگذاری نیکل باشند زیرا الزامات ایمنی را از منظر ریسک ژئوپلیتیکی و دسترسی به انرژیهای تجدیدپذیر از منظر کربن زدایی برآورده میکنند. کویاما افزود: «ما در حال بررسی هستیم که با توجه به موانع فنی و مسائل هزینه، چه نوع پروژههای نیکل به خط سوددهی راه پیدا میکند.» سال گذشته، گروه مواد معدنی ۱۵ درصد از سهام را در یک سرمایهگذاری مشترک با Giga Metals برای توسعه ذخایر نیکل Turnagain کانادا خریداری کرد. میتسوبیشی همچنین در حال بررسی چندین طرح مرتبط با لیتیوم است.

کویاما گفت که یک معدن جدید باید عملیات پاییندستی داشته باشد تا فلز را به ماده خام باتری تبدیل کند. او میافزاید که چالش اصلی تعیین این است که آیا میتوان آن را در استرالیا و امریکای شمالی انجام داد یا خیر.

معادن زغالسنگ متالورژیک داونیا و بلک واتر در حوضه بوون کوئینزلند توسط میتسوبیشی و شریک سرمایهگذاری مشترک استرالیاییاش BHP Group برای فروش گذاشته شده است. کویاما خاطرنشان کرد: «اگر معامله انجام شود، ممکن است پول نقد را به بخشهای رشدی مانند مس و فلزات باتری اختصاص دهیم.»

به گفته کویاما، میتسوبیشی همچنین قصد دارد با توسعه معادن فعلی و سرمایهگذاری در پروژههای جدید و بالقوه، تولید مس خود را افزایش دهد. این شرکت درحالحاضر دارای سهام مالکیت در پنج معدن مس در امریکای جنوبی، ازجمله سهم ۴۰ درصدی در معدن Quellaveco آنگلو-آمریکن در پرو است.

حادثه مرگبار در معدن سیبانیه-استیل واتر آفریقای جنوبی

این حادثه زمانی رخ داد که پنج کارگر مشغول نصب قرقره سر زیرساخت نوار نقاله بودند. به گزارش «روزگار معدن»، ریزش یک نوار نقاله سنگ زباله سطحی در پروژه طلای مرحله توسعه Burnstone شرکت Sibanye Stillwater در افریقای جنوبی منجربه مرگ 4 کارگر شد. در این حادثه که 5 کارگر پیمانکار مشغول نصب قرقره سر زیرساخت نوار نقاله اخیراً ساخته شده بودند، یک نفر نیز به شدت مجروح شد.

اتحادیه ملی کارگران معدن (NUM) اعلام کرد که بلند کردن قرقره از روی زمین و قرار دادن آن در موقعیت خود مستلزم استفاده از جرثقیل ۱۴۰ تنی است. گفته میشود این حادثه زمانی رخ داد که دروازه در هنگام تنظیم قرقره سقوط کرد. ماسیبوله ناکی، وزیر بهداشت و ایمنی ملی NUM، ضمن درخواست تحقیق درباره این حادثه، گفت: «به عنوان NUM ما خواستار تحقیقات فوری در مورد این حادثه هستیم. هیچ مرگی را نباید روی سنگ گذاشت، زیرا یک مرگ، یکی بیش از حد است.» سیبانی استیل واتر گفت که درحالحاضر تحقیقات کامل برای تعیین علت دقیق حادثه در حال انجام است. این شرکت در بیانیهای اعلام کرد: بهطور غمانگیزی چهار نفر بهطور مرگبار مجروح شدند، در حالی که نفر پنجم به شدت مجروح شده و درحالحاضر تحت مداوا قرار دارد. Sibanye Stillwater یک معدنکار متنوع، طلا تولید میکند و گفته میشود یکی از بزرگترین تولیدکنندگان اولیه پلاتین، پالادیوم و رودیم در جهان است. این شرکت همچنین نیکل، کروم، مس، کبالت، ایریدیوم و روتنیم را تولید و تصفیه میکند. پروژه Burnstone این شرکت که در میدان طلای ساوت رند حوضه Witwatersrand در کنار شهر Balfour در استان Mpumalanga واقع شده است، سنگ معدن صخره کیمبرلی UK۹A را هدف قرار میدهد. پیشبینی میشود تا سال ۲۰۳۰ تولید آن آغاز شود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rouzegaremadan.ir/d/45abjo