پنج‌شنبه 27 اردیبهشت 1403 - 16 May 2024
کد خبر: 25807
تاریخ انتشار: 1402/01/19 11:36

بخش معدن گرینلند در انتظار تحول

با اعلام این خبر که GreenRoc یک محصول گرافیتی با خلوص ۹۹.۹۷ درصد تحویل داده است، امیدهای زیادی برای آینده معدن در گرینلند وجود دارد.
بخش معدن گرینلند در انتظار تحول

به گزارش «روزگار معدن»، GreenRoc Mining، شرکت مستقر در بریتانیا که در حال توسعه پروژههای معدنی در گرینلند است، از پیشرفتی در پروژه گرافیت Amitsoq خود خبر داده است. کار آزمایش تصفیه که توسط مشاوران فنی آلمانی GreenRoc، ProGraphite GmbH در ماه ژانویه انجام شد، خلوص گرافیت ۹۹.۹۷ درصد را نشان داد که نتیجهای خیرهکننده است که میتواند درک متعارف را از معنای خالص بودن یک محصول معدنی بازیابی کند.

سنجش خلوص ۹۹.۹۷ درصد از خلوص مورد نیاز برای تولید گرافیت کروی مورد استفاده در ساخت آندهای باتری خودروهای الکتریکی (EV) فراتر میرود، بنابراین پیامدهای عملی فوری نیز وجود دارد. آمیتسوق میزبان یکی از با کیفیتترین ذخایر گرافیت در جهان است که منبعی حدود ۸.۲۸ میلیون تن تخمین زده میشود و ترکیب این ذخایر عظیم و فرآیندی که میتواند چنین محصولات خالصی را ارائه دهد، میتواند این ذخایر را به یکی از پربازدهترین و پربارترین ذخایر تبدیل کند.

معادن سودآور در جهان

با توجه به چشمان جهان معدن به طور فزایندهای به گرینلند، و قوانین عمدتاً مطلوب استخراج معدن، خوش بینی قابل توجهی وجود دارد که پروژهها و نوآوری هایی مانند GreenRoc میتواند سابقه جدیدی برای استخراج معدن گرینلند ایجاد کند.چنین محصول خالصی خبر خوبی برای GreenRoc است، زیرا این شرکت را قادر میسازد تا به فعالیت خود در کشور ادامه دهد. همچنین میتواند برای استخراج و پردازش در درازمدت مفید باشد، زیرا تکنیکهای پردازش مورد استفاده برای دستیابی به چنین شاهکاری احتمالا توجه سایر ماینرها را جلب میکند.

استفان برنشتاین، مدیرعامل GreenRoc در بیانیهای گفت: «این تأییدیه که گرافیت کروی شده ما، تولید شده از کنسانتره از لایه گرافیت پایینی در کانسار جزیره آمیتسوق، میتواند با خلوص استثنایی ۹۹.۹۷ درصد با استفاده از یک مسیر تصفیه قلیایی ترجیحی خالص شود. یک نقطه عطف بسیار مهم برای پروژه شاخص ما.

برنشتاین افزود: «این نشان میدهد که گرافیت ما برای پردازش به گرافیت کروی درجه آند، یک ماده خام کلیدی در ساخت باتریهای وسایل نقلیه الکتریکی، مناسب است». من بسیار مشتاقانه منتظر همکاری با همه ذینفعان در سالهای آتی و برنامهریزی برای بازگشایی معدن و پس از آن هستم.»

هنگامی که از برنشتاین در مورد این فرآیند با جزییات بیشتر پرسیده شد، میگوید: «گرافیت کروی شده از Amitsoq با هیدروکسید سدیم در دمای ۲۵۰ درجه سانتیگراد پردازش شد و سپس به خلوص ۹۹.۹۷ درصد رسید. این یک نتیجه عالی است، که از نیاز تولیدکنندگاناند باتری که به خلوص بهتر از ۹۹.۹۵ درصد نیاز دارند، بیشتر از گرافیت است.یکی از مهمترین سؤالات، مانند هر فرآیند جدید یا نوآوری فناوری، این است که آیا این عمل قابل تکرار است یا خیر، که برنشتاین به آن خوش بین است.

برنشتاین میگوید: «تصفیه به راحتی قابل تکرار است، همانطور که میتوان با آزمایشهای خالصسازی ProGraphite GmbH بر روی کنسانتره گرافیت پولکی از سنگ معدن Amitsoq، روی محصول اولیه ۹۶ درصد گرافیت نشان داد. آزمایشها شامل لیچینگ اسید هیدروفلوریک (HF) و لیچینگ قلیایی استاندارد صنعتی بود. لیچینگ قلیایی ترجیح داده میشود، زیرا به عنوان سمی بسیار کمتر، ارزان تر و ساینده کمتر از HF طبقه بندی میشود. خلوص ۹۹.۹۷ درصد با لیچینگ قلیایی و ۹۹.۹۸ درصد با استفاده از HF به عنوان یک عامل لیچینگ بهدست آمد، بنابراین هر ۲ فرآیند کار میکنند، اما ما به دلایل ذکر شده، شستشوی قلیایی با NaOH را ترجیح میدهیم.

برنشتاین امید زیادی به این پروژه بهعنوان تامینکننده بازار باتریهای الکتریکی در حال رشد دارد و میگوید: «این پروژه دارای منبع قابلتوجهی مطابق با JORC با بیش از ۲۳میلیون تن با بیش از ۲۰ درصد کربن گرافیتی است که یک یافته نادر است. طبق گفته S&P Global، میانگین عیار جهانی منابع گرافیت تنها ۸.۴۵ درصد است، و کار آزمایشی به طور مداوم تأیید میکند که کنسانتره با عیار بالا را میتوان با پردازش ساده نسبتا کمی تولید کرد. همچنین احتمالا پیامدهای قابل توجهی از Amitsoq، هم برای صنعت معدن و هم برای گرینلند وجود دارد. «داشتن ذخایر گرافیت از گریدهای کلاس جهانی و تناژ در سطح جهانی بسیار نزدیک به بازارهای امریکای شمالی و اروپا، منبع مسئول و داخلی قطعه اصلی باتری EV، گرافیت، را به یک چشمانداز واقعی برای تغذیه خودروی الکتریکی سریعالرشد تبدیل میکند. بخش باتری، «برنشتاین اضافه میکند. برای گرینلند، این به معنای مشارکت خوشامدگویی برای تنوع بخشیدن به اقتصاد کشور و کمک به نشان دادن این است که گرینلند یک خانه مرفه برای سرمایهگذاری در تجارت مواد خام حیاتی است.»

به غیر از Amitsoq، GreenRoc دو پروژه کاملا تحت مالکیت دیگر در مجموعه گرینلند خود دارد که در دست توسعه هستند. اینها شامل پروژه Thule Black Sands Ilmenite (TBS) است که به دلیل نقش ایلمنیت مورد توجه است. این ماده معدنی یک ماده معدنی اکسید تیتانیوم و آهن است و ماده اولیه اولیه برای تولید فلز تیتانیوم و دی اکسید تیتانیوم، یک رنگدانه پرکاربرد است.

در پایان سال گذشته، GreenRoc اعلام کرد که نمونههای پروژه TBS Ilmenite را پس از به تأخیر افتادن نتایج مته به دلیل نیاز به انجام کارهای تحلیلی اضافی، دوباره تجزیه و تحلیل میکند. در ابتدا از غربالگری ۱.۰ میلی متری بالایی استفاده شده بود، اما، به گفته شرکت، «این امر باعث حذف توده قابل توجهی از مواد بالقوه ایلمنیت شد، ایلمنیت در یک ماتریس دولریت قفل شده بود.» کار برای تعیین اینکه آیا تولید آن قابل بازیافت است یا خیر و در چه درجه و کیفیتی در پایان ژانویه آغاز شد و انتظار میرود نتایج در اواسط تا اواخر مارس ارائه شود.با این حال، این تنها GreenRoc نیست که قرار است از این علاقه به استخراج معدن گرینلند بهرهمند شود، زیرا سایر ماینرها احتمالاً در آینده توجه بیشتری به پروژهها و محصولات خود خواهند داشت.از دیگر پروژههای معدن گرینلند میتوان به پروژه Dundas اشاره کرد که بالاترین عیار ماسههای تیتانیوم در جهان است.در پایان سال گذشته، Bluejay از تکمیل موفقیت آمیز برنامه کاری ۲۰۲۲ در پروژه Disko، یک سرمایهگذاری مشترک با فلزات KoBold خبر داد. Bo Møller Stensgaard، مدیر اجرایی Bluejay Mining، اظهارکرد: «کار اکتشافی انجام شده در تابستان [سال گذشته] اساس چیزی است که امیدواریم به یک یافته اکتشافی مهم در سطح جهانی تبدیل شود. بسیاری از مناطق هدف دیگر در جزیره دیسکو و شبه جزیره Nuussuaq مورد بررسی قرار گرفتند و خروجی درحالحاضر در حال تجزیه و تحلیل است. پس از دریافت، نتایج کامل اکتشاف به برنامههای اکتشافی ۲۰۲۳ گره میخورد.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rouzegaremadan.ir/d/4dx5qw