سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 - 14 May 2024
کد خبر: 29905
تاریخ انتشار: 1402/04/21 09:02

کاهش قیمت جهانی قراضه فولادی


با توجه به داده های منتشر شده، قیمت جهانی قراضه فولادی به دلیل فعالیت ضعیف فولادسازان در حال کاهش می باشد. قیمت قراضه جهانی فولادی در هفته منتهی به روز جمعه (۷ ژوئیه) به کاهش ادامه داد زیرا فعالیت خرید در سطح پایینی قرار داشت. بررسی ها نشان می دهد در بازار ترکیه، هیچ معامله ای در آستانه تعطیلات منعقد نشد، د حال که در ایالات متحده، فعالان بازار چشم انداز معاملات جولای را ارزیابی کردند.
بررسی ها نشان می دهد قیمت قراضه فولادی نوع HMS 1/2 در ترکیه برای هفته ۲۶ ژوئن تا ۳ ژوئیه ۲۰۲۳ در محدوده ۳۷۷ تا ۳۸۰ دلار در هر تن بود. این در حالی است که قیمت قراضه فولادی ترکیه در هفته منتهی به روز جمعه (۷ ژوئیه) در مقایسه با هفته قبل حدود ۰.۵ درصد کاهش یافت. همچنین باید توجه داشت که قیمت قراضه فولادی در هفته گذشته به رکود خود ادامه داد، اما در میان کاهش فعالیت معاملاتی در آستانه تعطیلات مذهبی، سرعت آن کاهش یافت.
در این میان معامله گران)گزارش دادند فعالیت‌ در بازار ترکیه نیز یک هفته قبل ضعیف بود زیرا فعالان بازار منتظر تصمیم بانک مرکزی ترکیه در مورد نرخ‌ های بهره بودند. بررسی ها نشان می دهد پس از انتشار سند مربوطه، بازار تاثیر این تصمیم را ارزیابی کرد. در نتیجه تجارت محدود شد، اما به زودی چندین توافق با تامین کنندگان اتحادیه اروپا و ایالات متحده منعقد خواهد شد.
به نقل از چندین منبع خبری، در هفته گذشته هیچ قرارداد جدیدی برای قراضه فولادی در ترکیه منعقد نشد. بررسی ها نشان می دهد اگرچه در سال های گذشته برخی از فولادسازان قراردادهای قراضه فولادی مربوط به ماه ژوئیه را در تعطیلات آخر هفته به پایان می رسانند، اما امسال چنین فعالیتی پیش بینی نمی شود زیرا چشم انداز فروش فولاد کاملاً ضعیف است. در این میان باید توجه داشت کارخانه ها جرات ندارند ذخایر مواد خام را دوباره پر کنند و فقط با شرکت های کوچک کار می کنند. همچنین تحلیل گران بازار اعلام کردند انتظار نمی رود تقاضا برای قراضه فولادی در کوتاه مدت بهبود یابد زیرا فولادسازان قبل از خرید مواد خام منتظر تصویر واضح تری از بازار هستند. به ویژه باید توجه داشت که آخرین افزایش نرخ وام توسط بانک مرکزی ترکیه بسیار کمتر از انتظارات بازار بوده و باعث شد ارزش لیر به شدت کاهش یابد. علاوه بر این به نقل از برخی تاجران، متالورژهای ترکیه انتظار کاهش بیشتر قیمت انرژی را داشتند، اما مشکلات ناشی از کاهش ارزش لیر به احتمال زیاد به رشد آنها کمک خواهد کرد. به طور خاص، هزینه گاز برای شرکت های صنعتی بزرگ در ماه ژوئیه در سطح آوریل باقی مانده است.
فعالان بازار اعلام کردند قیمت قراضه فولادی در بازار ایالات متحده آمریکا برای هفته ۲۳ تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۳ به ۳۵۶ تا ۳۶۰ دلار در هر تن رسید. این در حالی است که قیمت قراضه فولادی در ایالات متحده نسبت به هفته قبل ۰.۳ درصد کاهش یافت. در عین حال باید توجه داشت که قیمت پیش بینی شده برای ۷ جولای ۲۰۲۳ نسبت به ۳۰ ژوئن بدون تغییر باقی مانده است. به نقل از چندین منبع خبری، در آستانه معاملات ژوئیه ، جو در بازار قراضه ایالات متحده منفی می باشد. بررسی ها نشان می دهد فعالان بازار انتظار دارند که قیمت ها بازیابی نشوند زیرا لغو خرید قراضه فولادی مربوط به ماه ژوئن توسط برخی فولادسازان چشم انداز بازار را تضعیف می کند.
در این میان معامله گران گزارش دادند در عین حال، برخی از آنها مطمئن هستند که قیمت ها در میان تلاش های فولادسازان آمریکایی برای افزایش قیمت محصولات فولادی نورد شده ثابت باقی خواهد ماند. بررسی ها نشان می دهد نگرانی اصلی در مورد قیمت گذاری محصولات فولادی بر اساس عدم حمایت بازارهای صادراتی است. به ویژه، بازار ترکیه نشانه هایی از بهبود را نشان نمی دهد، بلکه برعکس، قیمت قراضه فولادی را پایین می آورد. فعالان بازار  همچنین اعلام کردند قیمت قراضه فولادی در چین برای هفته ۲۳ تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۳ به ۳۹۲.۵ دلار در هر تن رسید.  در حال حاضر، فولادسازان مستقر در چین به دلیل سودآوری بیشتر، به استفاده از آهن خام روی آورده اند و فعالیت خرید قراضه فولادی را کاهش داده اند که تأثیر منفی بر قیمت گذاری دارد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rouzegaremadan.ir/d/2axdby