یک‌شنبه 23 اردیبهشت 1403 - 12 May 2024
کد خبر: 26729
تاریخ انتشار: 1402/01/30 04:42
«روزگار معدن» گزارش می‌دهد

تحول در ارتباطات معدنچیان

غول مخابراتی سوئدی اریکسون امیدوار است که همکاری بین صنعتی از جمله Ambra Solutions و Nutrien ارتباطات معدن را تغییر دهد.
تحول در ارتباطات معدنچیان

به گزارش «روزگار معدن»، حدود ۹۵ درصد از پتاس در کودهای جهانی برای حمایت از رشد گیاه، افزایش عملکرد محصول و مقاومت در برابر بیماریها و افزایش حفظ آب، اجزای حیاتی برای توسعه انسانی استفاده میشود که استخراج پتاس را با توجه به تأثیر بر زندگی انسان به یکی از تأثیرگذارترین فرآیندهای معدن تبدیل میکند..بدیهی است که شبکههای رادیویی مزایای زیادی برای تولید پتاس دارند، به ویژه در محیطهای زیرزمینی که ارتباطات میتواند چالش برانگیز باشد. اینها شامل عملیات کاربردیتر کیلومترها زیرسطح زمین و سختافزارهای آینده بهتراست.هم برای معدنکارها و هم برای شرکتهای معدن، ایمنی، کارآیی عملیاتی، خرابی و روحیه همه عناصری هستند که علاوه بر سود اساسی، سود میبرند.با در نظر گرفتن این موضوع، غول مخابراتی سوئدی، اریکسون، یک رویکرد بین شرکتی را معرفی کرده است که میتواند سابقهای برای نوآوریهای تکنولوژیکی در برخی از بخشهای تخصصیتر بخش معدن ایجاد کند. این پروژه که در نوامبر ۲۰۲۲ اعلام شد، و با مشارکت Ambra Solutions و Nutrien، میتواند ارتباطات و همکاری را در معدن پتاس Rocanville در کانادا تقویت کند، که چیزی شبیه به زمینهای برای اثبات این فناوری شده است.

ایمنی

مشکلات در ارتباطات زیرزمینی، چه در معدن پتاس و چه در معادن عمومی، همیشه صنعت مواد معدنی را تحت تاثیر قرار داده است.اریکسون میگوید که در سناریوهای استاندارد، تنها با تعداد انگشت شماری از نقاط دسترسی Wi-Fi، کارگران میتوانند چندین کیلومتر را از طریق تونلها طی کنند تا بتوانند متصل شوند.این پیامدهای بزرگی از نظر راحتی، توانایی صحبت در صورت بروز شرایط اضطراری و موارد عملی برای تولید و برقراری ارتباط با چالشها در زمان وقوع آنها دارد.اما ارتباطات بسیار عمیق امکانپذیر است. Agnico Eagle قبلا با Ambra Solutions و Ericsson برای طراحی و استقرار یک شبکه خصوصی ۴G LTE در حدود ۳.۲ کیلومتر زیر سطح زمین همکاری کرده است.در نتیجه، شرکتها هم ایمنی و هم تجربه کاری را برای معدنچیان بهبود بخشیدند و آنها را قادر ساختند تا با همکاران و خانواده خود در بالای زمین ارتباط برقرار کنند. این راهحل مکان دقیق افراد، وسایل نقلیه و ماشینآلات را ردیابی میکند تا از موقعیتهای خطرناک نیز جلوگیری کند.

جدیدترین مطالعه موردی پتاس Nutrien نحوه بهرهبرداری از بزرگترین معادن پتاس در جهان را توضیح میدهد و نشان میدهد که چگونه فناوری پیشرفته توسط Agnico اکنون میتواند در مقیاس بزرگتر به کار گرفته شود. هر معدن میتواند تا ۵۰۰ کیلومتر مربع را پوشش دهد و دهها تونل در طول و عرض آن در حدود یک کیلومتر زیر زمین اجرا میشود. مقیاس بزرگ بسیاری از این پروژه ها، تدارکات درگیر در مدیریت آنها را برای شرکتها دشوار میکند.البته، اجرای کارآمد این عملیات معدن، کلید افزایش تولید و ایمن نگه داشتن کارگران است. جاستین استاد، مدیر تحول دیجیتال NPK Nutrien، توضیح میدهد: «[وقتی] معدنی داریم که اساسا به اندازه یک شهر است، برای اطمینان از ایمنی، ارتباط برای دانستن مکان افراد و تجهیزات همیشه ضروری است.همچنین دریافت اطلاعات عملیاتی و نگهداری به اتاق کنترل برای تصمیمگیری که میتواند بر بهرهوری تأثیر بگذارد، حیاتی است.

Eric LHeureux، رئیس و مدیرعامل Ambra، میافزاید: «انتشار سیگنال رادیویی در یک تونل با سقف کم که از سنگ نرم مانند پتاس ساخته شده است، بسیار چالش برانگیز است.»علاوه بر این چالش، برق فقط در تقاطعهای تونل در چند بخش معدن در دسترس است. ما مجبور شدیم تعدادی آزمایش را در میدان انجام دهیم و از مدل انتشار خود برای یافتن بهترین مکان برای آنتنهای رادیویی استفاده کنیم.

راحتی در استفاده

برای کارگران معدن، ارتباطات زیرزمینی بهتر مزایای عملی را ارائه میدهد که با بسیاری از مزایای صرفه جویی در زمان فناوری ارتباطات مدرن به طور گسترده تر مطابقت دارد. کارگران میتوانند یک روش عملیاتی دستی یا استاندارد را برای یک قطعه از تجهیزات در تلفنهای هوشمند خود باز کنند. اگر مشکلی در چنین تجهیزاتی ایجاد شود، کارگران میتوانند به سادگی یک عکس از گوشی هوشمند بگیرند و فوراً آن را به تعمیر و نگهداری بفرستند، نه اینکه سوار خودرو شوند و ساعات رانندگی را گزارش کنند.از طریق اپلیکیشنهای موبایل جدید، ارتباط صوتی با سرپرستان یا اتاق کنترل میتواند به صورت آنی از هر نقطه معدن باشد، و باز هم باعث صرفهجویی در ساعتها برای رسیدن به نزدیکترین تلفن میشود.

چیزهای بیشتری برای دوست داشتن وجود دارد Nutrien شروع به استقرار حسگرهای اینترنت اشیا در وسایل نقلیه، تجهیزات و سیستم هایی مانند تهویه کرده است. با ترکیب دادههای حسگر با تجزیه و تحلیل و یادگیری ماشین، این شرکت قادر خواهد بود اطلاعات پیشبینی تعمیر و نگهداری را برای مطابقت با کارایی انسان بهدست آورد.به عنوان مثال، Nutrien با سنسورهای روی فنهای تهویه معدن خود، اکنون میتواند دادههای لحظهای در مورد جریان هوا و میزان ذرات معلق در جو معدن را دریافت کند.این امر مدیران اتاق کنترل را قادر میسازد تا تصمیمات آگاهانهتری در مورد چگونگی کاهش انتشار گازهای گلخانهای اتخاذ کنند و از محیط کاری سالم برای افراد زیرزمینی اطمینان حاصل کنند.علاوه بر این، همین افراد میتوانند فورا با مدیران تماس بگیرند و به آنها اطلاع دهند که شرایط کار در چه شرایطی است و بازخورد ارزشمندی را برای مطابقت با دادههای خودکار ارائه میدهند.

چالشهای فراتر از معدن

شایان ذکر است که پیشرفتها در شبکههای رادیویی زیرزمینی زمانی اتفاق میافتد که جهان با چالشهای بزرگی در مورد پتاس و در واقع سایر تولیدات معدنی مواجه است.بی بیسی مینویسد که Svein Tore Holsether، از شرکت کود شیمیایی Yara، گفت که کشورها باید وابستگی خود را به روسیه پس از حمله این کشور به اوکراین بر عرضه، عرضه و نرخ جهانی مواد غذایی کاهش دهند. هشدار او بازتاب نگرانیهای صندوق بینالمللی پول (IMF) است. کریستالینا جورجیوا، مدیرعامل آن، همچنین در صحبت با بیبیسی گفت که جهان امروز باید توجه خود را به کودها معطوف کند، زیرا اینجاست که ما شاهد تهدیدات خاصی برای تولید مواد غذایی و در نتیجه نرخ مواد غذایی در سال ۲۰۲۳ هستیم.

وی افزود: نرخ کود بسیار بالاست. به عنوان مثال، تولید آمونیاک [که برای تولید کود استفاده میشود] در اتحادیه اروپا به طور چشمگیری کاهش یافت. همه اینها البته به تأثیر جنگ روسیه بر نرخ گاز و دسترسی به گاز مرتبط است. چالشهای بزرگی در پیش است. صندوق بینالمللی پول میگوید در واکنش به تورم نرخ مواد غذایی، سوخت و کود، کشورها بیش از ۷۱۰ میلیارد دلار برای اقدامات حمایتی اجتماعی که یک میلیارد نفر را پوشش میدهد، هزینه کردهاند که تقریباً ۳۸۰ میلیارد دلار برای یارانهها است.پلتفرم جهانی امنیت غذایی ۶ میلیارد دلاری IFC گروه بانک جهانی از کشاورزان برای دسترسی به کودها و سایر منابع حیاتی حمایت میکند، در حالی که به شرکتهای خصوصی کمک میکند سرمایهگذاریهای طولانیمدت انجام دهند و بر بهبود انعطافپذیری سیستمهای کشاورزی غذایی و کارایی مصرف کود تمرکز کنند. این نوع حمایت مفید است، اما واضح است که تولید پتاس و کود باید در وهله اول وجود داشته باشد. در نتیجه، پیشرفتها در این زمینه به ویژه هرگز به این فوریت نبوده است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rouzegaremadan.ir/d/2ayblk