جمعه 07 اردیبهشت 1403 - 26 Apr 2024
کد خبر: 36166
تاریخ انتشار: 1402/12/15 11:51

اولین کنفرانس ژئوفیزیک کاربردی در معادن در موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران آغاز به کار کرد

به گزارش روزگار معدن به نقل از روابط‌عمومی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور، اولین کنفرانس ژئوفیزیک کاربردی در معادن در موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران آغاز به کار کرد.
اولین کنفرانس ژئوفیزیک کاربردی در معادن در موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران آغاز به کار کرد

این کنفرانس فرصت مناسبی برای ارائه دستاوردهای علمی و پژوهشی استادان، دانشجویان و پژوهشگران رشته‌های ژئوفیزیک، معدن و سایر رشته‌های مرتبط با علوم زمین را فراهم می‌کند. محورهای این کنفرانس پیشرفت‌های نوین در روش‌های ژئوفیزیک معدنی، ژئوفیزیک هوابرد در شناسایی پتانسیل‌های معدنی، ژئوفیزیک پهپاد در مهندسی معدن، ژئوفیزیک در بررسی مسائل هیدروژئولوژی در معادن، ژئوفیزیک در بررسی مسائل زمین‌شناسی مهندسی ژئوتکنیک در معادن، نقش ژئوفیزیک در اکتشاف معادن عمیق، ژئوفیزیک درون‌چاهی در مهندسی معدن، هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در ژئوفیزیک اکتشافی، وارون‌سازی ۳ بعدی داده‌های ژئوفیزیک، وارون‌سازی مشترک داده‌های روش‌های مختلف ژئوفیزیک، نقش دانش و اطلاعات زمین‌شناسی در پردازش و تفسیر داده‌های ژئوفیزیک، روش‌های گرانی‌سنجی و مغناطیس‌سنجی در ژئوفیزیک معدنی، روش رادیومتری در اکتشاف منابع معدنی، روش‌های الکتریکی و الکترومغناطیس در اکتشاف منابع معدنی، روش IP-RS در اکتشاف و استخراج مواد معدنی روش لرزه‌ای در اکتشاف مواد معدنی، ژئوفیزیک درون‌چاهی در مهندسی معدن و روش GPR در مهندسی معدن عنوان شده است.

دکتر علیرضا شهیدی معادن وزیر صمت و رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور به همراه جمعی از معاونان و مدیران و متخصصان بخش ژئوفیزیک این سازمان در این کنفرانس شرکت کرد.

در اولین کنفرانس ژئوفیزیک کاربردی در معادن در موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران از دکتر غلامحسین نوروزی استاد پیشکسوت دانشکده معدن دانشگاه تهران با حضور معاون و مدیر وزارت صمت تقدیر شد.

همچنین از حامیان مادی و معنوی اولین کنفرانس ژئوفیزیک کاربردی در معادن با حضور دکتر محمدرضا حاتمی رئیس انجمن و موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، دکتر علیرضا شهیدی معادن وزیر صمت و رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور و دکتر احمد فتاحی مدیر اکتشاف سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) با اهدای لوح یادبود تجلیل شد.

سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور ضمن حضور در نمایشگاه جنبی اولین کنفرانس ژئوفیزیک کاربردی در معادن در موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران به ارائه آخرین یافته‌ها و دستاوردهای خود در زمینه مطالعات ژئوفیزیک هوایی و زمینی کرده است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rouzegaremadan.ir/d/2rbmy6