شنبه 29 اردیبهشت 1403 - 18 May 2024
کد خبر: 34956
تاریخ انتشار: 1402/09/08 12:17

حادثه معدن پلاتین ایمپالا در آفریقای جنوبی ۱۱ کشته بر جای گذاشت

اپراتور معدن روز سه شنبه اعلام کرد، یک بالابر در حین انتقال کارگران به سطح یک معدن پلاتین در آفریقای جنوبی ناگهان سقوط کرد و ۱۱ کشته و ۷۵ زخمی برجای گذاشت.
حادثه معدن پلاتین ایمپالا در آفریقای جنوبی ۱۱ کشته بر جای گذاشت

یک حادثه در یک معدن پلاتین در آفریقای جنوبی باعث کشته شدن 11 کارگر و زخمی شدن 75 نفر شده است، به گفته شرکت معدن‌کاری.مدیرعامل امپالا پلاتین، نیکو مولر، این حادثه را "تاریک‌ترین روز" در تاریخ این شرکت توصیف کرد.

مدیر عامل این شرکت اعلام کرد که حادثه مربوط به سیستم  آسانسور بوده  است که افراد را به بالا و پایین ساحل معدن می‌برد. وی افزود که آسانسور به طور غیرمنتظره و با سرعت زیاد شروع به حرکت به سمت پایین کرد. آفریقای جنوبی دارای عمق‌ترین معادن جهان است.این کشور تولیدکننده‌ای برجسته از پلاتین، طلا و سایر مواد خام است.درباره شرایط ایمنی در معادن آنجا همچنان نگرانی‌ها وجود داشته است، اما از زمان پایان حاکمیت اقلیت سفید پس از سال 1994، وضعیت بهبود یافته است.این حادثه در روز دوشنبه در یک معدن در روستنبورگ، در نزدیکی 100 کیلومتر (60 مایل) شمال غرب ژوهانسبورگ رخ داد.تعداد کشته شدگان در معادن آفریقای جنوبی امسال به 55 نفر می‌رسد.

مزیلا امتنجانه، مدیر عامل شورای معادن آفریقای جنوبی، نماینده اصلی شرکت‌های معدن‌کاری در این کشور، گفت: "اتفاق  در  خاتمه سال 2023 با کمترین تعداد کشته شدگان نسبت به سال قبل که 49 نفر بودند و هدف ما برای رسیدن  به صفر آسیب بود ه و این اتفاق یک ضربه‌ای وحشتناک است."

وزیر منابع معدنی، گویده مانتاشه، برای بازدید به این معدن سفر کرده است.

او حادثه را فاجعه‌ای توصیف کرده و گفته است که بررسی دقیقی برای بررسی آنچه رخ داده است صورت خواهد پذیرفت.

امپالا پلاتین اعلام کرده است که عملیات در معدن متوقف شده است.

"امپلاتس پشتیبانی مداوم را به خانواده‌ها و همکاران افرادی که در خدمت آنها جان باختند، ارائه می‌دهد"، آقای مولر در یک بیانیه گفت.

"همچنین در این موقعیت بسیار سخت، حمایت  خودر را از همکاران زخمی  و مجروح را در این زمان بسیار دشوار قرار می‌دهیم."

سخنگوی شرکت، یوهان ترون، گفت که 75 معدنچی باقی‌مانده همگی به بیمارستان فرستاده شده‌اند، اما برخی از آنها حالشان بسیار وخیم است

او گفت که 10 نفر در شرایط بحرانی هستند و یک نفر با هواپیما به ژوهانسبورگ برای "مراقبت‌های ویژه" منتقل شده است.

سخنگو افزود که آسانسوری که برای خروج کارگران از معدن استفاده می‌شد، به صورت ناگهانی سقوط کرد و به زمین برخورد کرد.

به گفته سخنگوی شرکت، برخی از افراد تحت تأثیر این فاجعه از خارج از آفریقای جنوبی بودند.

سخنگوی شرکت به وسائل ارتباطی محلی گفت که حادثه "بسیار غیرمعمول" بوده و آسانسور در سراسر جهان استفاده می‌شود و شهرتی در خصوص ایمنی دارد.

بر اساس گزارش آژانس خبری AFP، آسانسورهای بسیاری در معادن عمیق آفریقای جنوبی می‌توانند بیش از 100 نفر را حمل کنند.

رئیس اتحادیه معدنکاران و سازندگان آفریقای جنوبی، جوزف ماتونجوا، گفت که شرکت "باید مسئولیت کامل را بپذیرد و فراتر از تنها پر کردن فرم‌ها در مورد جبران خسارت" برای قربانیان به عهده بگیرد.

او گفت که 11 معدنچی "در زیرزمین به علت اشکال در عملکرد آسانسور خود را از دست دادند" و "ما با قوت اعتقاد داریم که این حادثه قابل پیش‌بینی بوده است، زیرا علائم آن وجود داشت که آسانسور دچار اشکال بوده است".

آقای ماتونجوا گفت که در هنگام تعمیرات قبلی آسانسور، یک خرابی تشخیص داده شده بود اما یک بررسی گفته بود که در شرایط خوبی است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rouzegaremadan.ir/d/3egv9v