جمعه 07 اردیبهشت 1403 - 26 Apr 2024
کد خبر: 26492
تاریخ انتشار: 1402/01/27 10:03
«روزگارمعدن» گزارش می‌دهد

امکان افزایش ۵ برابری مالیات تولید‌کنندگان مس در شیلی

بر اساس رتبه‌بندی فیچ، شیلی می‌تواند بار مالیاتی را برای تولیدکنندگان مس تا حدود ۵درصد افزایش دهد بدون اینکه تأثیر قابل توجهی بر صنعت یا رقابت آن داشته باشد
امکان افزایش ۵ برابری مالیات تولید‌کنندگان مس در شیلی

.به گزارش «روزگار معدن»، آلخاندرا فرناندز، مدیر Fitch که لاتین را پوشش میدهد، «اگر بار مالیاتی ۵ درصد افزایش یابد و به سطح حدود ۴۲ درصد برسد، کمی بیش از ۴۰درصد باشد، فکر نمیکنم تاثیری داشته باشد.» صنعت معدن امریکا، در مصاحبهای گفت. «این قابل هضم خواهد بود و تحریف قابل توجهی ایجاد نمیکند.»

پس از رد پیشنهاد اصلاحات مالیاتی گستردهتر، دولت چپگرای شیلی برای تامین مالی برنامههای اجتماعی تلاش میکند تا سهم بیشتری از سود در معادن غولپیکر متعلق به شرکتهایی مانند BHP Group و Freeport-McMoRan Inc. در حالی که صنعت آماده پرداخت بیشتر است، هشدار میدهد که نسخه فعلی صورتحساب حق امتیاز رقابت و سرمایهگذاری را از بین  میبرد.این هفته، ماریو مارسل، وزیر دارایی، این لایحه را اصلاح کرد تا اطمینان حاصل شود که نرخ حق امتیاز تعدیل میشود تا بار مالیاتی کل برای هر شرکت در حد ۵۰ درصد باقی بماند، در نتیجه نرخ متوسط صنعت بسیار پایینتر از این سطح باقی بماند.اما صحبتها در مورد اینکه مالیاتها چقدر باید بالا برود، به دلیل اختلاف نظر در مورد وضعیت فعلی آنها پیچیده شده است، به طوری که دولت نرخ موثر فعلی را ۳۳ درصد تخمین میزند و صنعت میگوید این نرخ به ۴۰ درصد نزدیکتر است. بسیاری از شکاف با مفروضات مختلف در مورد میزان سود پرداخت شده در سود سهام توضیح داده میشود.

فرناندز گفت، با این حال، پس از یک سری اصلاحات، این پیشنهاد اکنون «به طور قابل توجهی معقول تر است». در واقع، وزیر مارسل روز پنجشنبه گفت که مایل است در مورد سقف پایین تر بحث کند.

او گفت که افزایش نرخ موثر به حدود ۴۰درصد تحریف ایجاد نمیکند. «اما اگر عملاً به آنچه صنعت میگوید نزدیکتر باشد، یعنی به ۵۰ درصد برسد، میتوان گفت که سناریوی تحریفشدهتری ایجاد میکند.»

تصاحب پروژه طلای آتلین از سوی بروکمونت

Brookmount Gold با به دست آوردن یک عملیات استخراج طلا در کمربند طلای Atlin در کانادا از یک فروشنده ناشناس، سبد خود را گسترش داده است. این پروژه در نزدیکی آتلین، شمال غربی بریتیش کلمبیا واقع شده است و مساحتی معادل ۱۰۰ هکتار را پوشش میدهد. این ملک تولید شده در گذشته، که یک معدن «سنگ سخت» است، دارای ظرفیت قابل توجهی برای توسعه بیشتر است.به گزارش «روزگار معدن»، به عنوان بخشی از این توافق که در آگوست ۲۰۲۲ اعلام شد، Brookmount یک میلیون سهام محدود را برای فروشنده صادر میکند و ۲۵۰۰۰ دلار میپردازد.سود خالص حاصل از فعالیتهای استخراج آتلین بر اساس ۷۰/۳۰ بین Brookmount و فروشنده تقسیم خواهد شد.بر اساس تجزیه و تحلیلهای زمین شناسی، این معدن دارای چندین ساختار رگهای جذاب با سنجش هایی است که تا ۳۵ گرم در هر تن کار میکنند.

Brookmount قصد دارد بهرهبرداری از تاسیسات جدید را در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳ آغاز کند.نیلز اولکوئیست، مدیرعامل بروکمونت گلد گفت: «ما خرسندیم که کسب این پروژه، سومین پروژه ما در امریکای شمالی را اعلام کنیم. این یک سرمایهگذاری استراتژیک برای ما است و با هدف ما برای گسترش عملیات خود در بازارهای توسعه یافته طلا مانند ایالات متحده، کانادا و استرالیا همسو است. ما بر این باوریم که پروژه آتلین ظرفیت بالایی دارد و نزدیکی آن به سایر املاک ما در کانادا و آلاسکا باید تولید را در زمان راهاندازی ساده کند و هزینههای مرتبط با تولید طلا را کاهش دهد. بروکمونت گفت که این خرید موقعیت خود را به عنوان یک تولیدکننده طلای جهانی تقویت میکند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rouzegaremadan.ir/d/3wogev