دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 29 Apr 2024
کد خبر: 33267
تاریخ انتشار: 1402/07/16 11:06

افزایش 7 برابری سرمایه گذاری در بخش معادن خراسان جنوبی

مدیرکل صمت استان خراسان جنوبی اعلام کرد که سرمایه گذاری در بخش معادن این استان، نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال 7 برابر افزایش یافت.
افزایش 7 برابری سرمایه گذاری در بخش معادن خراسان جنوبی

به گزارش  روزگار معدن به نقل از روابط عمومی اداره کل صمت استان خراسان جنوبی، «احمد آریافر» مدیرکل صمت استان خراسان جنوبی، ضمن بیان مطلب فوق گفت: در نیمه نخست امسال 332 میلیارد تومان سرمایه گذاری در معادن جدید استان انجام شد که افزایش ۷ برابری سرمایه گذاری در این حوزه نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

وی از افزایش ۱۹ درصدی پروانه های بهره برداری معدنی در نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد و افزود: در این مدت ۱۶ معدن جدید در استان به بهره برداری رسیده است.

مدیرکل صمت استان خراسان جنوبی تعداد اشتغال این معادن را ۲۲۹ نفر اعلام کرد و یادآور شد: اشتغال در بخش معادن در این مدت در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۳ برابر افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه معادن به بهره برداری رسیده در این مدت دو معدن هماتیت، دو معدن خاک صنعتی، دو معدن آهک، ۳ معدن گرانیت، دو معدن مرمریت، و معادن سرب و روی، سیلیس، مگنتیت، زغال سنگ و سنگ لاشه هر کدام یک معدن بوده است، تاکید کرد: بیشترین تعداد معادن به بهره برداری رسیده در این مدت به ترتیب در شهرستان های طبس (7مورد) و نهبندان (4مورد) بوده و در شهرستان های قاین درمیان، سرایان، سربیشه و خوسف نیز هر کدام یک معدن به بهره برداری رسیده است.

آریافر مجموع ذخیره این معادن را ۲۳ میلیون و ۷۱۶ هزار تن اعلام کرد و گفت: مساحت این معادن سه هزار و ۸۶ کیلومتر است. همچنین استخراج سالیانه این معادن ۴۳۵ هزار و ۷۷۱ تُن بوده است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rouzegaremadan.ir/d/4vqvyz