چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 - 08 May 2024
کد خبر: 32535
تاریخ انتشار: 1402/06/27 12:30

تلاش بریتانیا برای کاهش انتشار کربن

بریتانیا باید ۵۰۰ میلیون پوند (۶۲۱ میلیون دلار) را به تاتا استیل (TISC.NS) پرداخت کند تا سایت ولز خود را کربن زدایی کند. در قراردادی که با هدف تضمین آینده صنعت فولاد این کشور منعقد شد قرار به پرداخت این عدد شد اما این موضوع حدود ۳۰۰۰ شغل را در معرض خطر قرار می دهد.

کل بسته بودجه 1.25 میلیارد پوندی برای بزرگترین کارخانه های فولادی بریتانیا شامل سرمایه گذاری 750 میلیون پوندی تاتا برای پرداخت هزینه سوئیچ به کوره های قوس الکتریکی با انتشار کمتر از روش های فعلی مبتنی بر زغال سنگ است.

بریتانیا گفت که قرارداد روز جمعه به حفظ 5000 شغل کمک می‌کند، اما تاتا استیل بریتانیا در حال حاضر بیش از 8000 نفر را استخدام می‌کند و این امر احتمال تعدیل 3000 نفر را افزایش می‌دهد، زیرا کوره‌های برقی با کربن پایین‌تر، نیروی کار کمتری نیاز دارند.

کیمی بادنوک، وزیر بازرگانی و تجارت، گفت که این معامله برای بریتانیا و در کل نیروی کار این کشور مناسب است. او به خبرنگاران گفت: "ما در حال نجات مشاغلی هستیم که از بین می رفتند، بدون این سرمایه گذاری احتمالاً شاهد پایان فولادسازی در این بخش از کشور بودیم."

تاتا استیل متعلق به هند مدت‌ها هشدار داده بود که بدون کمک دولت می‌تواند سایت پورت تالبوت را ببندد.

بریتانیا گفت که کوره های الکتریکی جدید مجموع انتشار کربن این کشور را حدود 1.5 درصد کاهش می دهد و خاطرنشان کرد که پورت تالبوت بزرگ ترین تولیدکننده کربن منفرد است.

یارانه های بریتانیا

دولت بریتانیا از سوی کسب و کارها برای کمک به تامین مالی انتقال به انرژی سبز تحت فشار بوده است. روسای شرکت ها هشدار داده اند که بریتانیا از ایالات متحده که از یارانه های قانون کاهش تورم بهره مند شده است و اتحادیه اروپا که طرح های تشویقی نیز دارد، عقب افتاده است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rouzegaremadan.ir/d/3ko78v