شنبه 08 اردیبهشت 1403 - 27 Apr 2024
کد خبر: 34005
تاریخ انتشار: 1402/08/02 14:35

مدیر عامل جدید صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران کیست؟

مدیر عامل جدید صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران کیست؟

چندی پیش احد علیخانی با مصوبه هیات مدیره صندوق به عنوان مدیرعامل موسسه صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران منصوب شد.
اواخر مهرماه در جلسه ای که با حضور امیر خرمی‌شاد مدیر عامل شرکت ملی مس، هیات امناء، رییس و اعضای هیات مدیره صندوق بازنشستگی شرکت مس برگزار شد، ضمن تقدیر و تکریم از یزدانی‌راد «احد علیخانی» به عنوان مدیرعامل جدید معرفی شد.
احد علیخانی، یکی از مدیران جوان و توانمند معدن و صنایع معدنی است که اکنون ۴۱ سال دارد و با وجود اینکه نسبت به مدیران دیگر این صنعت بسیار جوان‌تر شمرده می‌شود، سوابق اجرایی زیادی در داخل و خارج از کشور داشته و پشت میزنشین نبوده و علاقه چندانی به ظاهر شدن جلوی دوربین رسانه ها و مصاحبه های متعدد با آنان نداشته است. وی متولد کرمان و دارای دکترای معدن گرایش استخراج از دانشگاه  شهید باهنر کرمان است و تاکنون علاوه بر انتشار مقالات تخصصی متعدد ISI در حیطه‌ معدن، مسئولیت‌های اجرایی زیادی در زمینه‌های مرتبط از جمله مس، سرب، روی و فولاد داشته است.
از دیگر سوابق دکتر علیخانی، می‌توان به فعالیت در سمت مشاور معاون وزیر نیرو در امور تحقیقات و منابع انسانی ، ریاست هیئت مدیره شرکت توسعه طلای کردستان (زیرمجموعه شستا)، مجری اکتشاف طلا در کشور سودان و مدیرعاملی شرکت معدنی ایرانی دفینه للتعدین در سودان (زیرمجموعه هلدینگ سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات)، مجری پروژه اکتشاف سرب و روی در استان کرمان، مشاور عالی مدیرعامل شرکتهای سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات و شرکت معدنی صنعتی صبانور، عضویت در هیئت‌مدیره شرکت سنگ آهن گهرزمین، تدریس در رشته مهندسی معدن در دانشگاه و… اشاره کرد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rouzegaremadan.ir/d/2ax96e