شنبه 08 اردیبهشت 1403 - 27 Apr 2024
کد خبر: 33603
تاریخ انتشار: 1402/07/22 09:05
مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران اعلام کرد:

افزایش دو برابری ذخایر شرکت سنگ آهن با فعال سازی ۶ معدن

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران از افزایش دو برابری ذخایر شرکت سنگ آهن با فعال سازی ۶ معدن خبر داد و گفت: ذخایر شرکت سنگ آهن طی دو سال به ۲۵۰ میلیون تن رسیده است.
افزایش دو برابری ذخایر شرکت سنگ آهن با فعال سازی ۶ معدن

به گزارش روزگار معدن به نقل از مرکز اطلاع رسانی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران، مجتبی حمیدیان در آئین افتتاح طرح‌های شرکت که با حضور سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمدرضا صباغیان، نماینده مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام سید عباس حسینی، امام جمعه بافق، فرماندار و جمعی از مدیران و معاونان شرکت سنگ آهن و شهرستان بافق برگزار شد با بیان این مطلب اظهار کرد: مقام معظم رهبری، امید را مهمترین ابزار پیشرفت در کشور بیان کردند و ما امروز دور هم جمع شده‌ایم تا از آینده درخشان کشورمان رونمایی کنیم.

وی با اشاره به تعریف و اجرای ۴۰ پروژه در شرکت سنگ آهن مرکزی ایران افزود: طی دو سال گذشته ۴۰ پروژه تعریف و مطالعه شده و جوانه‌های امید و توسعه کاشته شده که امروز اولین جوانه‌های آن با سرمایه گذاری یک‌هزار میلیارد تومان و اشتغال بالغ بر ۳۰۰ نفر مشاهده شد.

حمیدیان اضافه کرد: در حوزه پرعیارسازی نیز ظرفیت را بیش از ۱۰ برابر افزایش دادیم و رکوردهای مختلف تولید از جمله رکورد تولید بالاترین میزان گندله را نیز طی این مدت به ثبت رساندیم.

وی با بیان اینکه طرح آهن اسفنجی ۱.۷ میلیون تنی و فولاد آلیاژی ۱۵۰ هزار تنی را در حال اجرا و برنامه‌ریزی داریم، گفت: در حوزه زیرساخت سال گذشته پست برق اجرا شد و امسال نیز نیروگاه ۲۵ مگاواتی را داشتیم که ظرف مدت کوتاهی به بهره برداری رسید و ایجاد نیروگاه دوم را در دستور کار داریم که به زودی به بهره برداری می‌رسد.

وی با اشاره به بهره برداری از معادن جدید اظهار کرد: عملیات اکتشاف، بررسی و فعالیت‌های معدنکاری چهار معدن را از اسفندماه سال گذشته آغاز کردیم و امروز به طور رسمی معدن ساغند شمالی به بهره برداری رسید.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران تصریح کرد: امسال برای سرمایه‌گذاری‌های شرکت پنج هزار میلیارد تومان تأمین مالی صورت گرفته و تلاش داریم این قطار پیشرفت را با سرعت خوبی به پیش ببریم.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rouzegaremadan.ir/d/48q7rl