سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403 - 07 May 2024
کد خبر: 35364
تاریخ انتشار: 1402/10/24 08:25

ساخت اسکله صادرات تخصصی مواد معدنی در استان بوشهر

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر سرمایه‌گذاری ساخت اسکله صادرات تخصصی مواد معدنی در استان را مورد اشاره قرار داد و گفت: این استان از ظرفیت بالایی در بخش معدن برخوردار است و در ۸ ماه امسال نزدیک به یک میلیون تن مواد معدنی صادر شده است.
ساخت اسکله صادرات تخصصی مواد معدنی در استان بوشهر

مهدی صفوی ظهر امروز در جلسه پیگیری رفع مشکلات طرح‌های معدنی در استان بوشهر با حضور مدیران سازمان ایمیدرو با اشاره به فعالیت معادن در استان، اظهار داشت: سالانه افزون بر ۲۶ میلیون تن انواع مواد معدنی از معادن استان استخراج و به بازار‌های خارجی و داخلی عرضه می‌شود

وی سنگ لاشه، مارن، واریزه کوهی، سنگ آهک، سنگ گچ و مرمریت را از جمله ذخایر مواد معدنی استان دانست و خاطرنشان کرد: معادن این استان ضمن تولید و فرآوری محصولات معدنی و صادرات زمینه اشتغال یک‌هزار و ۴۰۰ نفر را فراهم کرده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به نقش معادن و صنایع معدنی در پویایی اقتصاد تصریح کرد: بهره‌برداری از فناوری‌های نوین و مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان در عرصه معادن یکی از اولویت‌های این حوزه است. صفوی به صادرات مواد معدنی استان بوشهر پرداخت و بیان کرد: ساخت اسکله تخصصی صادراتی مواد معدنی در استان یکی از اولویت‌ها است که در این راستا اقدامات مهم و موثر برداشته شده است.

وی وجود ۱۴ گمرک در استان بوشهر برای صادرات مواد معدنی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در ۸ ماه امسال نزدیک به یک میلیون تن مواد معدنی و صنایع معدنی به ارزش ۳۹ میلیون و ۷۰۳ هزار دلار از گمرکات استان بوشهر صادر شده است.

مدیرکل صمت استان بوشهر سیمان، کلینکر، سنگ گچ، گچ بنایی، زغال سنگ، انواع سنگ ساختمانی، شیشه ساختمانی، پودر سنگ، انواع سرامیک و کاشی، موزاییک، آجر را از جمله محموله‌های صادراتی دانست. صفوی اضافه کرد: کویت، عربستان، قطر و کشور‌های آفریقایی از جمله مقصد محموله‌های مواد معدنی استان بوشهر است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rouzegaremadan.ir/d/4p9npa